הגשת תביעה במסגרת ביטוח ריסק \ חיים

משפחה נכבדה, אנו בחברת בטוח 360 מביעים את תנחומינו הכנים על אובדן יקירכם. אנו מודעים לקושי ולמורכבות של התקופה הזו, ומתחייבים לעשות כל שביכולתנו להקל עליכם בדרך למיצוי מלוא זכויותיכם. לנוחיותכם, ריכזנו את כל המידע הדרוש בנוגע לאופן הגשת תביעה במקרה של פטירה.
ליבנו איתכם בשעה קשה זו, וצוות המומחים שלנו עומד לרשותכם בכל שאלה או בקשה לסיוע לאורך כל התהליך.

זכויותיכם בתביעת מקרה פטירה

בעת פטירת אדם יקר, קיימת אפשרות לקבלת פיצוי כספי בהתאם לסוג הפוליסה ותנאיה הספציפיים.

כספי פיצויים
בנוגע לכספי פיצויים, התשלום מהמעסיק האחרון מיועד לשאירים, כולל בן או בת הזוג וילדים עד גיל 21. תהליך העברת הפיצויים יתבצע לאחר קבלת טופס 161, החתום על ידי המעסיק, יחד עם אישור ממס הכנסה. טופס 161, המסמל את סיום יחסי העבודה, מפרט את הכספים ששולמו כפיצויים על ידי המעסיק. לגבי כספי פיצויים ממקומות עבודה קודמים, אלה יועברו למוטבים על פי שומת המס הרלוונטית.

חשוב לציין כי בתקופה רגישה זו, מומלץ להיעזר בייעוץ מקצועי לצורך הבנה מעמיקה של הזכויות והאפשרויות העומדות בפניכם – זאת בכדי להבטיח מיצוי מלא של הזכאויות הכספיות.


פוליסות ביטוח מנהלים וביטוחים אישיים

במקרה של פטירה, תגמולי הביטוח יועברו למוטבים שנקבעו מראש על ידי המבוטח בפוליסה. במידה ולא הוגדרו מוטבים, הכספים יחולקו בהתאם לצו ירושה שיונפק על ידי בית המשפט.
סכום הפיצוי מורכב מהצבירה הכספית בביטוח המנהלים או מסכום הביטוח בפוליסת ריסק חיים שנרכשה מחברות הביטוח השונות.

חשוב לציין כי בחלק מהמקרים, ייתכן שיהיו זכאויות נוספות כגון כיסויים למקרה של מוות מתאונה או מחלה קשה. מומלץ לבדוק את פרטי הפוליסה המלאים ולהתייעץ עם נציג החברה לגבי כל הזכאויות האפשריות.


קרן פנסיה

במקרה של פטירת מבוטח בקרן פנסיה, הקצבה חודשית תשולם לשאירים. גובה הקצבה נקבע על פי השכר המבוטח בפוליסה, וכפוף לניכוי מס במקור בהתאם להוראות רשות המיסים. זכאים לקצבת שארים הם בן או בת הזוג, וכן ילדים עד גיל 21.
יש לשים לב כי במקרה של בן משפחה עם מוגבלות המוגדר בפוליסה, עשויים לחול תנאים מיוחדים לגבי הזכאות והתשלום.

לצורך מיצוי מלא של הזכויות, מומלץ לפנות לגורם המטפל בקרן הפנסיה ולקבל הסבר מפורט על אופן חישוב הקצבה ותנאי הזכאות הספציפיים.

בטוח 360 - הסדרים פנסיונים

הגשת מסמכי תביעה

אתם לא לבד בתהליך הזה!
מומחה מנוסה ממחלקת מימוש זכויות בבטוח 360 יעמוד לצדכם ויסייע לאורך כל שלבי התביעה.


תהליך הטיפול בתביעה כולל את השלבים הבאים
:

  • פנו אלינו בהקדם האפשרי לאחר האירוע. נסקור יחד את זכויותיכם ונבחן את הזכאות לתביעה בהתאם לתנאי הפוליסות השונות הכלולות בתיק ההגנות שלכם.
  • אנו ניקח על עצמנו את הגשת התביעה לגורם המתאים (כגון חברת ביטוח, קרן פנסיה, קופת גמל או קרן השתלמות) באופן מיידי.
    במקביל, נעדכן אתכם באופן שוטף על התקדמות התהליך, כולל מידע על תקינות ההליך לקראת תשלום או דרישות להשלמת מסמכים נוספים, בהתאם לאופי התביעה.
  • ברגע שנקבל תשובה מהגורם המבטח לגבי אישור או דחיית התביעה (בדרך כלל תוך 30 ימי עסקים מרגע השלמת כל המסמכים הנדרשים), ניצור עמכם קשר טלפוני כדי לעדכן אתכם בהחלטה.


חשוב לציין כי לאורך כל התהליך, תוכלו לפנות אלינו בכל שאלה או בקשה להבהרה.
אנו מבינים את הרגישות של המצב ומחויבים לספק לכם תמיכה מקצועית ואישית בכל שלב.